Door de corona crisis is het hebben van een website of webshop voor bedrijven steeds belangrijker geworden. Mensen komen amper de deur uit en bestellen zoveel mogelijk online. Het hebben van alleen een fysieke winkel is simpelweg niet meer genoeg. Het bouwen van een nieuwe webshop of website kost wat tijd. Maar is makkelijker dan je denkt. En als je eenmaal je tijd hebt geïnvesteerd in het bouwen ervan. Hoef je er niet meer zoveel aandacht aan te besteden. Het is dan alleen nog maar een kwestie van optimaliseren. Door te blijven optimaliseren zal je zien dat de conversieratio zal gaan stijgen. In dit artikel lees je over een aantal tips waardoor je meer bezoekers kan krijgen op je website.

Social media

Social media wordt steeds vaker gebruikt als een manier om nieuwe klanten te werven. Je plaatst elke dag productfoto’s of leuke content. Dit doe je zodat potentiële klanten dit gaan zien en misschien wel geïnteresseerd is in jouw product of dienst. Contentmarketing is super effectief. Mensen maar dan vooral jongeren spenderen veel tijd op social media. Ze kijken vaak bij ‘verkennen’. Hier komt content voorbij waar ze interesse in hebben. Veel platformen zoals Instagram werken met een algoritme. Door frequent te blijven posten en actief te zijn zal je merken dat er steeds meer volgers zullen binnenstromen. Je zal dan vaker te zien zijn bij ‘verkennen’. Door onder je posts een linkje te plaatsen ‘call-to-action’ naar jouw website zal je meer verkeer krijgen. Social media is dus een platform waardoor je meer merkbekendheid kunt opbouwen en tegelijkertijd meer bezoekers voor jouw website.

SEO

Iedereen wilt een goede ranking op google. Je zult merken hoe hoger jij rankt op een zoekwoord hoe meer organische bezoekers je zult krijgen. SEO bestaat uit meerdere onderdelen. SEO is een ideale manier om gratis meer verkeer te krijgen. Je zou het kunnen uitbesteden bij een marketing bureau. Maar je zou het ook zelf kunnen doen. Er is veel over te vinden op het internet. Hierdoor is het heel goed mogelijk om het zelf te doen. Het kost wel veel tijd waardoor het voor veel ondernemingen beter is om het uit te besteden.

E-mail

E-mail marketing wordt vaak nogal onderschat. Het is niet altijd slim om alleen maar te focussen op nieuwe bezoekers. Door vaker mailtjes te sturen naar huidige klanten. Bouw je een soort community op. Als klanten heel erg tevreden zijn over de service en het product. Zullen ze eerder een vriend of vriendin vertellen over jouw bedrijf. Hierdoor sla je 2 vliegen in 1 klap.

Website

Als laatst is de website zelf natuurlijk ook heel belangrijk. De content moet goed zijn zodat je beter scoort op google (SEO). En er moet een duidelijke navigatie zijn binnen jouw website/webshop. Als je een gloednieuwe website wilt maken is het eerst belangrijk om te kijken welke webhosting je wilt gaan gebruiken. Elke webhosting bedrijf heeft zijn eigen voordelen. Voor E-commerce gebruiken veel mensen Shopify. En voor blog websites en websites voor bedrijven gebruiken veel mensen juist WordPress. WordPress hosting wordt eigenlijk wel het meest gebruikt.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *